Systém nouzového dojetí

Základní informace

Popis technických parametrů

Popis a označení parametrů pneu

Indexy rychlosti (SI)

Indexy nosnosti (LI)

Zkratky u pneumatik

RUNFLAT pneu

Jak vybrat pneumatiky

Jak správně montovat pneumatiky

Kdy přezout pneu

Huštění pneu

Tvary dezénu

Hloubka dezénu

Systém nouzového dojetí

Závady pneu

Značení disků

Systém nouzového dojetí

Přední výrobci pneumatik vybavují některé modely systémem pro nouzové dojetí. Jedná se o naprosto nový způsob stavby pneumatiky, který Vám zajistí mobilitu i v případě defektu pneumatiky během jízdy. Tajemství systému spočívá v tom, že pneumatiky vyrobené s využitím této nové technologie mají zesílenou bočnici, která udrží auto i v případě, že dojde ke ztrátě tlaku v pneumatice následkem defektu. Je tak zajištěno, že zploštělá pneumatika není drcena mezi ráfkem kola a vozovkou.

Výhody systémů pro nouzové dojetí:

  • Odpadá nutnost vozit s sebou rezervní kolo a měnit je při defektu.
  • Při defektu se jízdní vlastnosti dramaticky nezmění, můžete pokračovat v jízdě rychlostí až 80 km/h do pneuservisu.
  • Pneumatika se může používat na běžný ráfek.

Nevýhody systémů pro nouzové dojetí:

  • Je možné je použít pouze v případě, že je současně namontován systém výstrahy při poklesu tlaku. Některé nové vozy již mají tyto systémy zabudované (Renault Laguna, Megane, Škoda Octavia II, VW Golf V, Audi A8, A6, BMW)

Označení (zkratky) systému nouzového dojetí u některých výrobců:

  • Bridgestone – RFT (Run Flat Technology)
  • Continental – SSR (Self Supporting Runflate)
  • Dunlop - DSST (Dunlop Self-Supporting Technology)

Defektní pneu bez technologie SSR

Defektní pneu s technologií SSR